Szülői kapcsolat

A brit kormány valószínűleg nem most jött rá, hogy az iskolai tér és a tanulási tér nem esik teljesen egybe. Ráadásul idén nagy lépést tett abba az irányba, hogy a diákok tanulási hálózatába a szülőket is beleszője. 2010 őszére a középiskolák mindegyike hozzáférést biztosít az iskolai tanulásmenedzsment rendszerhez a szülőknek, akik megtekinthetik az értékeléseket, az érdemjegyeket és a hiányzásokat is. Minden szülő könnyen bekapcsolódhat? Nos, nem.

Gordon Brown miniszterelnök

Gordon Brown miniszterelnök

2010 nagy bejelentését a Learning and Technology World Forum nemzetközi konferenciára tartogatták. A szakmai találkozón, melyen a 100 országból érkező több száz résztvevő mellett 75 oktatási miniszter is részt vett, Gordon Brown miniszterelnök jelentette be a brit kormány legújabb kezdeményezését az oktatás színvonalának emelése érdekében. A Home Access program lényege, hogy a brit kormány mintegy 300 millió angol fontot költ arra, hogy a nehéz szociális helyzetben levő családoknak pályázati úton noteszgépeket és internet előfizetést adjon. A megpályázható lehetőség fő célja a szülök jobb bekapcsolása az iskola életébe és a családban levő gyermekek tanulás folyamatába.

A program elindítása előtt próba projekt során mintegy 12 000 családba jutott noteszgép és internet előfizetés. Ennek mellékes, de fontos eredménye az is, hogy a szülök esélyei (pl. munkavállalás, IKT ismeretek) is jelentősen javulhatnak. A gyerekek egyfajta tanár szerepbe kerülhetnek a családban, amely érdekes helyzetet teremt és visszahat a tanulásra is. Hasonló szolgáltatás már számos magyarországi iskolában működik, még számosabb intézményben ez tudományos fantasztikum.

A technológia fejlődésével a Karinthy-féle “magyarárom a bizonyítványom” kissé át fog alakulni kommentezem, címkézem a bizonyítványomra.

Vernon Coaker oktatási miniszter a Home Access programról a BETT 2010 megnyitóján

Reklámok

Szülői kapcsolat” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Zsigovits Gabriella szerint:

    Megkérdeztem egy angol embertől, hogy milyen biztosítékokat építettek be a rendszerbe, annak érdekében, hogy a megfelelő helyre kerüljön az ingyen notebook és internet. Nem értette, hogy mit kérdezek.
    Hallottam azt az emebrt a programról beszélni, aki a brit oktatási minisztériumban ennek a felelőse. Ő arról beszélt, azokon kívül, amikt itt a beszámolóban olvashattunk, hogy ezekben a családokban gyakran először fordul elő, hogy egy digitális eszközöket árusító üzletbe elmennek, vásárolnak, bankkártyával fizetnek. A pozitív rókáról lehúzott több bőr esetével állunk itt szemben. Az iskolának jó, mert a szülőt be tudják vonni az információáramlásba, méghozzá a kölcsönösség alapján, a gyereknek jó, mert nem kell szégyenkeznie, hogy náluk otthon nincs számítógép és internet, mostmár otthon is tud bármikor az iskolai intraneten lógni, a szülőnek jó, mert kézzelfogható valóság, hogy jelen van a sztrádán, a világ faluban, ő is az infokommunikációs társadalom polgára. Ma reggel Jancsó Miklós az új filmjéről nyilatkopzva arról beszélt, hogy a gazdasági fellendülés eredményezheti azt, hogy a meggazdagodók egy idő után húzzák maguk után a szegényeket. De mi van akkor, ha a fejekben még a rendi társadalom rögzült?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.